Kangasalan terveyspalvelujen puhelinpalvelu on ruuhkautunut


Kangasalan terveyspalvelujen puhelinpalvelu on ruuhkautunut koronakauden aiheuttaman lisääntyneen palveluntarpeen vuoksi. Takaisinsoiton käyttöä on jouduttu rajoittamaan, jotta pystyisimme palvelemaan kaikkia yhteyttä ottaneita.

Olemme lisänneet resurssia sekä koronapuhelimeen, koronanäytteenottoon että Omaolo-palveluun. Koronanäytteitä otetaan nyt myös Messukeskuksessa, joten näytteeseen pääsee vuorokauden kuluessa yhteydenotosta.

Jos varattu aika jää syystä tai toisesta tarpeettomaksi, on erittäin tärkeää että se perutaan. Näin se voidaan käyttää toiselle apua tarvitsevalle. Lääkärien ja hoitajien vastaanottoaikoja sekä koronanäyteaikoja voi perua myös tekstiviestillä:

https://www.kangasala.fi/ajankohtaista/terveyspalvelut-avaa-erillisen-puhelimen-hengitystieinfektio-oireiden-ja-koronanaytteenoton-arviota-varten-seka-tekstiviestimahdollisuuden-aikojen-perumiselle/

Koronavirusepäilyssä voi ottaa yhteyttä myös Omaolo-palvelun kautta:

https://www.kangasala.fi/ajankohtaista/koronavirusepailyssa-on-nyt-mahdollista-ottaa-yhteytta-sahkoisesti-omaolon-kautta/

Kehitämme toimintaamme edelleen tilanteen muuttuessa. Toivottavasti pystymme vastaamaan lisääntyneeseen palveluntarpeeseen jatkossa nopeammin.