Koronapuheluiden määrä viikolla 21

Koronaneuvonta ja -ajanvarauspuhelimeen on tullut 24.5. – 28.5. yhteensä 441 puhelua. Viikon keskimääräinen takaisinsoittoaika oli noin 1 tunti. Omaolossa ammattilaiselle lähetetyn koronaoirearvion keskimääräinen käsittelyaika on ollut 19 minuuttia. Lomake on käsitelty nopeimmillaan 9 minuutin ja pisimmillään 108 minuutin kuluessa sen…

FinFluHD-rokotetutkimusta ei toteuteta syksyllä 2021

FinFluHD-rokotetutkimusta ei toteuteta kaudella 2021–2022 koronaepidemian vuoksi. Tavoitteena on jatkaa tutkimusta syksyllä 2022, jolloin osallistujia kutsutaan mukaan kotiin lähetettävillä kirjeillä. Aiemmin tutkimuksessa mukana olleet voivat syksyllä 2021 hakea tavallisen influenssarokotteen oma-asemalta, erilliset ohjeet ajanvarauksesta tulevat syksyllä. Influenssarokotetta suositellaan kaikille 65…

Häiriö puhelinpalvelussa / Korjattu.

Takaisinsoittopalvelussa häiriö operaattorista johtuen. Vikailmoitus tehty DNA:lle, joka selvittää tilannetta ja yrittää ratkaista ongelman mahdollisimman nopeasti. Tilanne korjattu, mutta saattaa aiheuttaa vielä ruuhkaa takaisinsoitoissa. Kaikkiin takaisinsoittoihin vastataan tiedotteen mukaisesti kolmen arkipäivän kuluessa.

Drive-in koronanäytteenotto

Koronanäytteenotto on siirtynyt kevään myötä jälleen telttaan keskusterveysaseman parkkipaikalle. Näytteenotto toimii edelleen vain ajanvarauksella numerosta (03) 5655 4030 arkisin kello 8-15 välisenä aikana. Voit ottaa meihin myös yhteyttä sähköisesti Omaolo-palvelun kautta ja lähettää koronaoirearvion terveydenhuollon ammattilaiselle ja hoitaja ottaa sinuun…

Fimlabin tekstiviestipalvelussa ollut häiriö

Fimlabin tietojärjestelmässä olleen häiriön vuoksi 8.3-19.3.2021 otettujen laboratoriokokeiden vastaukset eivät ole tulleet tekstiviestinä asiakkaalle. Tulokset lähetetään nyt asiakkaille takautuvasti. Häiriö on nyt korjattu ja palvelu toimii normaalisti. Fimlab pahoittelee tapahtunutta.