Kangasalan kaupunki ottaa käyttöön uuden palautepalvelun – palveluun kuuluvat kadut, puistot, uimarannat, liikenne ja muu kaupungin infra


Kolme työvaatteisiin ja suojakypäriin pukeutunutta miestä huoltavat moottorisahaa tien vieressä.

Kangasalan kaupunki uudistaa kuntalaisia palvelevan palautekanavan. Uusi palautepalvelu kattaa kaupungin katuihin, liikenteeseen, katuvaloihin ja yleisten alueiden sähköihin, puistoihin, leikkikenttiin, koulujen ja päiväkotien leikkipaikkoihin, uima- ja venerantoihin sekä ulkoliikuntapaikkoihin liittyvät palautteet. Palvelu tulee käyttöön syyskuussa 1.9.2021 ja se korvaa teknisen keskuksen kunnossapidon vikailmoitukset -järjestelmän.

Palautepalvelun suora osoite on www.kangasala.fi/infrapalaute ja linkki palveluun löytyy 1.9. alkaen kaupungin verkkosivuilta.  Etusivulta palveluun pääsee Suosituimmat sivut -valikosta valitsemalla Palaute ja vikailmoitukset sekä punaisen ylänavigaation kautta joko klikkaamalla kohdasta Asiointi ja valitsemalla sen jälkeen Asioi verkossa/Palaute ja vikailmoitukset tai klikkaamalla samasta navigaatiopalkista Osallistu ja vaikuta ja seuraamalla polkua: Anna palautetta ja vastaa kyselyihin / Palautetta tekniselle keskukselle. Lisäksi linkki sekä infrapalautteisiin että vikailmoituksiin löytyy teknisen keskuksen sivuilta: Asuminen ja ympäristö/asiakaspalvelu/palaute ja vikailmoitukset/. Palaute- ja vikailmoituskanavat löytyvät myös verkkosivujen hakutoiminnon avulla.

Uudesta palautepalvelusta toivotaan kuntalaisille helppoa ja matalankynnyksen kanavaa, jolla voi antaa ilmoituksia, kehittämisehdotuksia, palautteita, ideoita ja kysymyksiä kaupungin ylläpitämästä infrasta. Samalla toivotaan, että yksittäisille kaupungin työntekijöille saapuva palautesähköposti vähenee, kun palvelun kautta asia ohjautuu suoraan oikealle taholle.

Palvelusta on haluttu mahdollisimman sujuva ja käyttäjäystävällinen, palvelun kautta palautteenantaja voi lisätä esimerkiksi valokuvia palautteelle. Palvelu on karttapohjainen ja se toimii vuorovaikutteisesti. Kaikista palautteista tulee palautteenantajalle vastaus ja palvelun kautta on myös mahdollista antaa myöhemmin lisätietoja asiaan. Palvelun kautta pystyy seuraamaan palautteen käsittelyä, tilaa ja mahdollista toteutusta. Palvelua on suunniteltu mahdollisimman läpinäkyväksi, jotta kuntalaisten ja muiden palautteenantajien on helppoa katsoa myös muita annettuja palautteita ja niiden vastauksia.

​Uusi palautepalvelu korvaa teknisellä keskuksella käytössä olleen kunnossapitoa koskevan vikailmoitukset -järjestelmän. Kaupungin muihin palautekanaviin ei tule muutoksia, vaan esimerkiksi kaupungin kiinteistöjen vikailmoituksissa ja työtilauksissa on jatkossakin erillinen oma järjestelmä.


Lisätiedot

Sähköinsinööri Jussi Tikkanen, 040 133 6344
Liikenneinsinööri Jutta-Leea Ylönen, 040 133 6764