Kangasalan kaupunki otti käyttöön chat-asiakaspalvelun


Kangasalan kaupungin sähköinen asiakaspalvelutarjonta laajeni, kun internet-sivuilla toimiva chat-palvelu otettiin käyttöön kaupungin asiakaspalvelussa maanantaina 13.5.

Chat-palvelussa voi kätevästi ja nopeasti keskustella asiakaspalvelijan kanssa ja kysyä neuvoa tai lisätietoja kaupungin palveluista. Kaupungin chat-palvelu on avoinna arkisin vähintään klo 9 – 15 eli saman ajan kuin kaupungin puhelinvaihdekin.

Chat on uusi sähköinen lisä jo olemassa olevien kanavien, puhelinneuvonnan, sähköpostin ja paikan päällä asioinnin rinnalle.

Chat-viestit ohjautuvat kaupungin organisaatiossa vastattavaksi asiakkaan kulloinkin tarkasteleman internet-sivun perusteella. Chat-palveluun osallistuvat kaupungin keskitetyn neuvonnan lisäksi kaikki kaupungin palvelukeskukset.

– Sähköisen asioinnin välineet lisääntyvät jatkuvasti, ja chat-palvelu on vakiinnuttanut asemansa etenkin yksityisen sektorin palveluissa. Kun myös useissa kunnissa on ehditty jo saamaan hyviä kokemuksia chat-asiakaspalvelusta, päätimme myös me ottaa chatin käyttöön asiakaspalvelun edelleen kehittämiseksi, kertoo kehitysjohtaja Patrik Marjamaa.

Palvelujen uudistaminen ja asiakaspalvelun kehittäminen on osa Kangasalan kaupungin viime vuonna hyväksytyn strategian käytäntöön viemistä.

Lisätietoja
kehitysjohtaja Patrik Marjamaa
p. 044 430 9657, patrik.marjamaa(at)kangasala.fi