Keskitetty hoitotarvikejakelu

HUOM!

Hoitotarvikkeiden tilaus muuttuu 1.9.2019 alkaen. Katsothan liitteestä uuden tilausjärjestelmän ohjeet. Hoitotarvikkeiden jakeluajat pysyvät entisenlaisina. Jatkossa tarvikkeiden tilaamiseen verkossa tarvitaan verkkopankkitunnukset, jotka yksilöivät asiakkaan luotettavasti ja turvallisesti. Muutos tuo lisää turvaa hoitoosi.

Alaikäisten lasten ja hoitolaitosten osalta sähköpostitilaukset otetaan edelleen vastaan.

Hoitotarvikkeiden tilausohje

 

Tiettyjä hoitotarvikkeita saa maksutta kun hoitaja ja lääkäri ovat määritelleet sen tarpeen yksilöllisesti ja tarve on jatkuva. Tarvikkeita voi hoitotarvikejakelusta saada noin kolmen kuukauden tarpeen kerrallaan. Jakeluvalikoima määräytyy kunnan hankintasopimusten mukaan, ja käytössä on laaja valikoima tuotteita. Voit kysyä lisää hoitotarvikejakelusta.

Hoitotarvikejakelusta maksutta saatavia hoitotarvikkeita mm.katetrit, avannetarvikkeet, haavanhoitotarvikkeet ja diabeteksen hoitotarvikkeet.

 

DIABETESTARVIKKEIDEN TILAUS, TARVIKEMUUTOKSET JA JAKELU

Tarvikkeiden tilaus sähköisellä lomakkeella.

Tilaus puhelimitse maanantaisin klo 8-11.30 puh. 050 4499 418.

Tilauksessa on mainittava asiakastunnus, jonka saat OmaAsemalta tai hoitotarvikejakelusta.

Tarvikkeiden nouto ilman ennakkotilausta maanantaisin klo 13 – 14  keskitetystä hoitotarvikejakelusta.

Tilaukset voi noutaa keskitetyn hoitotarvikejakelun tarvikejakelukaapista .

  • Maanantaihin klo 12 tehdyt tilaukset on noudettavissa tiistaista alkaen Keskusterveysaseman tarvikejakelukaapista. Sahalahden terveysasemalta tiistai-iltapäivästä ja Pälkäneen toimipisteistä keskiviikkoiltapäivästä alkaen
  • Maanantaina klo 12 jälkeen tehdyt tilaukset on noudettavissa seuraavalla viikolla

 

MUIDEN HOITOTARVIKKEIDEN TILAUS, TARVIKEMUUTOKSET JA JAKELU

Maksuttomiin hoitotarvikkeisiin on oikeutettu henkilö jolla on lääketieteellisin perustein todettu pitkäaikainen sairaus, joka on kestänyt vähintään kolme kuukautta. Hoitotarvikkeiden jakelu voidaan aloittaa myös välittömästi, mikäli henkilön hoidon tarve on pitkäkestoinen tai tarve on pysyvä (esim. avanne).

Erikoissairaanhoidosta saatu lähete tulee toimittaa mahdollisimman pian OmaAseman hoitajalle, joka laatii asiakkaan kanssa hoitotarvikejakelua koskevan suunnitelman ja pyytää omalääkäriltä lähetteen hoitotarvikejakeluun.
Siirry tästä OmaAsema -hakuun

Tarvikkeiden tilaus ja tarvikemuutokset

  • Sähköisellä lomakkeella vuorokauden ajasta riippumatta
  • puhelimitse tiistaisin klo 8-11.30 puh. 050 4152 295
  • sähköpostilla hoitotarviketilaus@kangasala.fi sähköpostilla
  • tilattaessa tulee käyttää asiakastunnusta jonka saa OmaAsemalta tai hoitotarvikejakelusta
  • tilaus tulee tehdä vähintään 1-2 viikkoa ennen tarvikkeiden tarvetta tuotteiden pitkien toimitusaikojen takia
  • vaippojen ja katetrien jakelussa on käytössä valmistajien kotiinkuljetuspalvelu, muutoksissa asioidaan puh. 050 4152 295

Tarvikkeiden nouto

Tarvikkeet voi noutaa keskitetyn hoitotarvikejakelun tarvikejakelukaapista itselle sopivana aikana.

  • Tarvikkeet on noudettavissa Sahalahden terveysasemalta tiistai-iltapäivästä alkaen, Pälkäneen ja Luopioisten terveysasemilta tarvikkeet on noudettavissa keskiviikkoiltapäivästä alkaen

 

NOUDATHAN TILAAMASI TARVIKKEET VIIKON SISÄÄN TILAUSPÄIVÄSTÄ.

Keskitetty hoitotarvikejakelu
Keskusterveysasema
Herttualantie 28
36200 Kangasala

Sisäänkäynti: alapihalta kuntoutuksen ovesta, avoinna ma-to klo 7.30-17.00 ja pe klo 7.30-16.00.

NOUDETTAVIEN TARVIKKEIDEN MERKINTÄTAPA

esimerkki: Maija Meikäläinen, syntymäaika 23.10.54, tavaroiden jakopäivä 1.2.19

pussin kyljessä merkintä:

2310 M.M.

1.2.19

pussi on sukunimen mukaisella hyllyllä aakkosten mukaan