Asiakaspalaute ja muistutus/päivitys kesken

Sinun palautteellasi on merkitystä!

Asiakasta ja potilasta arvostava, turvallinen palvelu ja laadukas hoito sekä asiakkaan ja potilaan hyvä palvelukokemus ovat meille tärkeitä. Kehitämme toimintaa  ja palveluamme asiakas- ja potilaspalautteiden perusteella.

Suosittelemme muutamaa reittiä:

1) Haluat antaa meille yleisluontoista palautetta

Osallistu ja vaikuta sivujen anna palautetta -kuvakkeen kautta voit jättää meille ”ruusuja” ja ”risuja” tai kehittämisideoita. Nämä palautteet vastauksineen julkaistaan nettisivuillamme.

2) Palvelukokemusmittari kertoo meille sinun kokemuksestasi

Palvelumittariin (oikealla) vastaamalla annat meille tarkemmin tietoa kokemuksestasi, hyödynnämme palautettasi palvelujemme kehittämisessä ja laadun tarkkailussa. Palautteesi ohjautuu nimeämäsi yksikön esimiehelle ja ne käsitellään aina luottamuksellisesti. Mikäli täytät kyselylomakkeeseen yhteystietosi ja asian, johon haluat vastauksen, sinulle vastataan kahden viikon kuluessa palautteen käsittelystä.

Lomakkeen täyttämiseen menee aikaa 2- 10 minuuttia riippuen kirjoittamasi vapaan tekstin määrästä. Palautelomakkeeseen ei tietoturvasyistä tule kirjata henkilötunnuksia, pankkitilinumeroita, varallisuustietoja tai muuta arkaluotoista tietoa kuten esim. yksityiskohtaisia terveystietoja. Näitä palautteita ei julkaista.

3) Kasvotusten tai puhelimitse

Haluamme vaikuttaa asioihin mahdollisimman nopeasti ja ennen kuin pulmatilanne pääsee mutkistumaan. Toivomme siis palautetta suoraan meille, yksikön esimiehille.

Sosiaalinen media on moninkertaistanut ihmisten antaman palautteen määrän, mutta palautteen kohteena oleva yksikkö saa tietää some-palautteesta monesti viimeisenä, jolloin on jo myöhäistä reagoida. Sosiaali- ja terveyskeskuksemme ammattilaisten toimintaa säätelee tiukka salassapitonormisto ja emme voi lähteä kommentoimaan erilaisten keskustelufoorumien innostunutta keskustelua. Kerrothan palautteesi yksikön esimiehelle, näin asiakaspalaute ei lähde elämään pelkästään huhujen varassa.

4) Asiakasraati on mukana kehittämässä

Sosiaali- ja terveyskeskuksen asiakasraati ottaa mielellään vastaan kehittämisideoita. Voi osallistua ja lähettää raadille sähköpostia asiakasraati.sote@kangasala.fi tai osallistua keskusteluun ryhmän Facebook-sivustolla (Kangasalan ja Pälkäneen sosiaali- ja terveydenhuollon asiakasraati). Raatilaiset tuovat asiakasraadin kokouksiin sivustolla esiin nousseita kehittämisideoita. Huomaathan, että Facebook-sivusto on raadin jäsenten oma vapaamuotoinen keskustelupalsta, se ei ole kunnan perustama virallinen sivusto.

Kaikki palaute on tervetullutta, jotta voimme kehittää toimintaamme ja parantaa palveluitamme!

Kunnan etusivulla olevan kuvakkeen alta löytyy koosteena kaikki palautekanavat.